דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור לילד טיפול שיניים ללא כאב? 

מאת    [ 07/02/2014 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1772 פעמים ]

ילדים קטנים, בעיקר כאלו עד גיל שש, חוששים מדמויות לא מוכרות, על אחת כמה וכמה כשמדובר ברופאים. כל אלמנט שייראה להם חדש ולא מוכר, עלול להפחיד אותם, ולא משנה אם הרופא ילבש חלוק ירוק, לבן או סגול. עצם המחשבה שהרופא עומד כנראה לבצע משהו לא נעים, טיפול שמצריך מגע בגוף, מפחידה אותם מאוד. אצל רופאי השיניים, כמו יתר הרופאים, המצב דומה. הפחד של הילדים שנמצאים אצל רופא, מתבטא בצעקות. בעיקר מדובר בצעקות המוכרות מרופא הילדים הכללי. הצרחות האלה, לא מקובלות כלל וכלל ברפואת שיניים למרבה ההפתעה, וההורים עושים מאמצים כדי להרגיע את הילדים.


שיתוף הפעולה של הילד הוא סוג של חובה ברפואת שיניים – ומדובר בחלק החשוב ביותר בטיפול. שיתוף הפעולה משמעותי גם לעתידו של הילד, וחשוב לבנות אותו כבר בשנים הראשונות. הטיפול עצמו, כשמדובר בילדים, פשוט יותר מאשר טיפול במבוגרים, ולכן יש להסיר את מכשול הפחד. ניתן לראות שכל המבוגרים שסובלים מטראומות מרפואת שיניים, עברו בילדותם אירוע מסוים שככל הנראה הביא אותם למצב הזה – וילד שלא יחשוש מרופא השיניים כעת, יגדל להיות מבוגר שלא חושש ממנו.
התפיסה החיובית של הילד כלפי רופא השיניים חשובה, וכיום ישנה הכשרה שנועדה להכשיר את רופא השיניים להיות "מומחה לילדים". מלבד הלימודים הכוללים מקרים מורכבים בקרב ילדים, כמו שפה שסועה, עוברים הרופאים הכשרה ספציפית בכל הנוגע לגישה לטיפול בילדים. ההכשרה כוללת גישות פסיכולוגיות ותרופתיות לטיפול.


איך טיפול שיניים בלייזר עוזר?
כאן מגיע היתרון של טיפול שיניים בלייזר. כשמגיע ילד, אני מראה לו את מכשיר הלייזר ואת קרן הלייזר, וכאן מתחילה ההתעניינות בדרך כלל. אני נוהג להסביר לילד שהמכשיר לא נוגע בשן בכלל, ונוצרת אינטראקציה מעניינת. המכשיר הופך ל"דמות" החדשה. כולנו מכירים את הלייזר מהיומיום, וכך גם הילדים, על אף גילם הקטן. רפואת שיניים בלייזר לא מצריכה הרדמה באחוז גבוה מהמקרים, מכיוון שהיא מציעה טיפול שיניים ללא כאב. כך נחסכות הדקות הלא נעימות של זריקת ההרדמה, מה שמקל על הטיפול.
טיפול שיניים בלייזר לילדים יכול להכין היטב את היסודות הבריאים לרפואת השיניים בעתיד. פעולות שנחשבו בעבר מורכבות בקרב ילדים, נעשות כיום בקלות באמצעות לייזר. בנוסף לכל היתרונות, רעש המקדח לא קיים, והטיפול שמציע הלייזר שקט יחסית ומלחיץ הרבה פחות. כאשר מדובר בילדים, יש לבחור ברופא מנוסה, הן בטיפול שינים בלייזר, והן בטיפול שיניים לילדים.

ד"ר אמיל ליטבק רפואת שיניים בלייזר. ירושלים 39,קרית אונו. 072-2222272




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב